Ethinylestradiol levonorgestrel

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Wij hebben twee kindjes kort op elkaar gekregen. Als anticonceptie hebben we nu voor de pil gekozen. Van de huisarts heb ik ethinylestradiol levonorgestrel 0.03/ 0.15 voorgeschreven gekregen. Dit is volgens hem een lichte pil, klopt dat? Nu lees ik op internet allemaal nare ervaringen met deze pil. Andere zouden beter zijn met minder bijwerkingen. Dit zou de goedkoopste variant zijn met de meeste bijwerkingen. Wat is hiervan waar? Of lees ik alleen de negatieve reacties op internet en worden de positieve niet vermeld? Alvast bedankt voor uw reactie.

Antwoord

Beste vragenstelster,

De pil die jij hebt voorgeschreven gekregen is de meest voorgeschreven pil door huisartsen en is dus een pil die door veel vrouwen gebruikt wordt. Alle (hormoon)pillen kunnen bijwerkingen geven, dat is niet specifiek meer bij deze pil. Bij klachten van bijwerkingen is het vaak even zoeken naar de juiste pil. 'Googlen' op internet levert inderdaad vaak niet zo'n evenwichtige informatie op over medicijnen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

de pilmedicijnvoorbehoedsmiddel