Vriendin is bang dat verkering weer uit zal gaan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een heel goede vriendin van mij tobt al sinds de zomervakantie met een probleem. Ze heeft verkering met een leuke jongen, maar hun relatie staat voortdurend onder grote druk. En dat ligt vrijwel geheel aan mijn vriendin. Zij is ontzettend bang dat de verkering weer uit zal gaan, het is namelijk al twee keer gebeurd. Zij is erg bang dat hij naar een ander verleidelijk meisje kijkt. En dat is niet zomaar iets, het is een grote obsessie voor haar. Als zij een schaars geklede vrouw ziet, raakt ze echt overstuur.

Ze praat er wel over met haar vriend, maar die zegt dat hij echt alleen van haar houdt en dat die andere vrouwen geen betekenis voor hem hebben. Ze stelt hem erg op de proef om er telkens weer op terug te komen, terwijl hij echt van haar houdt. Ze heeft het er ook heel moeilijk mee, dat jongens meer seksuele prikkels voelen dan meisjes. Ze praat er ook heel vaak met mij over, maar ik weet niet wat ik moet zeggen. Het zit bij haar echt erg diep.

Ik zou haar erg graag willen helpen. Kunt u mij misschien een tip geven hoe en waarmee ik haar kan helpen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als ik je vraag zo lees, dan is het bij je vriendin wel heel erg. Daar valt voor haar vriend bijna niet mee te leven. Jongens en meisjes zijn inderdaad verschillend wat betreft de seksuele behoeften en het omgaan met prikkels. Maar dat wil niet zeggen dat haar vriend niet goed in elkaar zit. Ik zou haar willen  aanraden er eens met een professioneel iemand, bijvoorbeeld een maatschappelijk werker of een psycholoog, over door te praten.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering