Ik, jongen van 19 jaar en zij, meisje van 14 jaar

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar en een meisje van 14 jaar vindt mij echt leuk en ik haar ook. Alleen ik vind haar eigenlijk nog te jong voor mij. Is het vreemd om verkering te nemen met een meisje van die leeftijd? Ze ziet er wat ouder uit moet ik zeggen. We hebben elkaar vroeger eens ontmoet en we hebben elkaar nu enkele keren gezien. Wat is de beste beslissing?

Antwoord

Inderdaad is 14 jaar best wel heel erg jong. Ik vind het trouwens heel aardig van je dat je daar zo rekening mee wilt houden. Je hoeft toch niet meteen verkering te nemen? Jullie vinden elkaar aardig. Waarom zou je niet gewoon een tijdje vriendschappelijk met elkaar omgaan, gezellig samen dingen doen e.d. Dat is het niet meteen zo "gebonden" en zie je in de loop van de tijd vanzelf wel of je naar verkering gaat verlangen of dat het toch niets wordt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschilverliefdheid