Eikel geïrriteerd

drs. A. Meijer / 3 reacties

Vraag

De laatste maanden is mijn eikel regelmatig geïrriteerd. Ik voel wat jeuk van binnenuit. Als ik de voorhuid omhoog haal, tref ik soms een beetje wit, schilferig spul aan. Dit was ik dan meteen af. Het is echt wit, en dus niet doorzichtig. Kan dit normaal zijn (opgedroogd sperma, ofzo) of hoort dit niet? Anti-schimmelcreme bood geen oplossing. Verder heb ik nog nooit seksueel contact gehad.

Antwoord

Beste vragensteller,

Beantwoording van deze vraag is op deze manier lastig. Het kan normale afscheiding (smegma) zijn bij een wat geirriteerde huid. Mijn advies is de afscheiding met gewoon schoon water weg te spoelen. Wil je wat meer zekerheid, dan moet je even bij de huisarts langsgaan.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

penis
3 reacties
Jess
Het kan ook komen door slechte hygiene, tijdens de werkzaamheden geen gelegenheid om handen te wassen voor toiletbezoek. Door de bacterien aan de handen raakt het geslachtsdeel geirriteerd.
Jess
Ervaring theomega, manlief drong erop aan om deze vervelende ervaring hier neer te zetten, zodat vraagsteller er mogelijk iets aan zou hebben. Het is duidelijk gebleken toen er ander werk was met betere hygienische omstandigheden dat het niet meer voorgekomen is, voor die tijd meerdere keren
Jess
Lijkt me niet nodig hier verder op in te gaan, het ging om mijn eventuele tip voor de vragensteller.