Man wantrouwig en jaloers

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben heel gelukkig getrouwd, laat ik dat voorop stellen, maar ik zit met een probleem. Zodra ik met een manspersoon in gesprek ga of ik ga er even op bezoek zonder mijn man, wordt hij gelijk wantrouwig en jaloers omdat hij bang is dat ik meer voor die ander ga voelen dan voor hem! Wat vindt u hiervan?

Antwoord

Het is voor mij erg moeilijk na te gaan, bij zo’n korte vraag, hoe dat nu precies ligt in jullie relatie. Op zich moet je als getrouwde vrouw natuurlijk ook met andere mannen kunnen praten zonder dat er dan meteen gedacht wordt dat je wel meer voor een ander zult gaan voelen dan voor je eigen man. Als je man dat voortdurend naar voren brengt dat hij bang is dat je wel verliefd zult worden op iemand anders, dan zou je man eens met een hulpverlener moeten gaan praten.

Maar het kan ook zo zijn dat jij wel steeds met eenzelfde man veel contact hebt en veel met die ene persoon praat en dat je man zich echt buitengesloten voelt. In dat geval begeef je je toch op glad ijs en kan ik mij de ongerustheid van je man wel goed voorstellen en ik denk ook dat die ongerustheid dan wel terecht is. Dus het hangt er helemaal van af hoe het in elkaar steekt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

huwelijkjaloers