Lastige jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat moet je doen met jongens die je lastig vallen met seksuele vragen? Zoiets noem ik wanhopige refo's. Kan ik dat terecht zeggen?

Antwoord

Het ligt er maar helemaal aan op wat voor toon de jongens dat doen. Als ze brutale nieuwsgierige vragen stellen, zou ik daar zeker niet op ingaan. Het is heel goed om voor jezelf grenzen vast te stellen waar je met jongens wel over wil praten en waar niet over. Laat je vooral niet uit de tent lokken door allerlei dingen van jezelf m.b.t. seksualiteit te gaan vertellen, waar dan later misschien over wordt gelachen. Dan kun je daar een heel vervelend gevoel aan overhouden. Maar als je een serieus gesprek hebt en je hebt het gevoel dat er over en weer respect is voor elkaar, dan kun je er wel met elkaar over doorpraten.

Alie Hoek-van Kooten