Genieten van vrijgezellenbestaan

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb al een aantal keren op Refoweb gekeken of ik antwoord kon vinden op mijn vraag, maar ik kon het niet echt vinden. Ik ben een meisje van 18 jaar en loop al een tijdje met het volgende. Ik ben een aantal keren verliefd geweest op een jongen, maar steeds was het niet wederzijds. Mijn zelfbeeld is hierdoor niet echt beter geworden, maar dat even terzijde. Ik ben heel veel bezig met mijn toekomst en geniet van al het nieuwe leven dat geboren wordt. Ik denk dan vaak dat ik dat niet zou willen missen, een kindje krijgen. Ik ben nog erg jong, dat weet ik ook, maar ik zou zo graag iemand willen hebben met wie ik alles kan delen en met wie ik een toekomst op kan bouwen. Ik bid er veel om, maar het komt steeds maar niet en als ik verliefd ben en denk dat God daar achter zit, blijkt toch dat die jongen mij niet leuk vindt. Ik zou zo graag willen genieten van mijn vrijgezellenbestaan, maar dat lukt niet vaak. Om mij heen ontstaan steeds meer stelletjes en dat wil ik ook. Heeft iemand tips om hiermee om te gaan? Alvast bedankt voor het antwoord!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Beste meid, je kunt van alles wíllen, maar het leven gaat niet altijd op de manier waar je van droomt. Je hebt de leeftijd waarop inderdaad vrienden en vriendinnen relaties krijgen, en waarop jezelf ook af en toe verliefd wordt. Geniet ervan. En als je de 'ware' nog niet hebt ontmoet… nou èn? Er zijn zóveel leuke en lieve jongens. Oren en ogen open, zou ik zeggen. En daarbij mag je natuurlijk bidden, maar zeg niet "dat God er achter zit" als een verliefdheid niet tot de gewenste relatie leidt. Probeer er liever op te vertrouwen dat "wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand"! Dát geeft namelijk rúst! Bidt dan ook: "niet mijn wil geschiede, maar leer mij te leven in Uw dienst!"

Alle goeds wens ik je toe, en bovenal Gods zegen voor je verdere leven… hoe dat ook zal zijn!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

eenzaamsingle
2 reacties
machiels
In een alleszins betrouwbaar Boek staat: "Weest in geen ding bezorgd". Houd daaraan maar vast!
waldboy
De wijsheid van een oud-tante van mij, die "te vroeg" trouwde: Er is nog nooit iemand te laat getrouwd, wel te vroeg.