Verstandige relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 10 reacties

Vraag

Ik heb bijna een relatie met een jongen waarvan ik weet dat hij binnen een relatie verder zou willen gaat op het gebied van seksualiteit. Ik wil dit juist absoluut niet. Is het verstandig om met hem een relatie te beginnen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De vraag stellen is het antwoord geven! Als je van te voren al weet dat hij andere dingen van jou verlangt dan jij wilt en kunt geven is de relatie gedoemd te mislukken! Begin er dus niet aan (ik hoop, dat mijn antwoord nog op tijd komt)!

Bedenk daarbij dat het binnen een relatie niet alleen om de seks gaat, maar dat liefde véél meer is dan de beleving van seksualiteit!

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk
10 reacties
hendrika
zeer goed antwoord van marijke,NOOIT aan beginnen !!!! Beslissingen nemen doe je samen .Als je goed je ogen opendoet (en dat heb je volgens mij gelukkig wel) zie je meteen waar het die knul om te doen is. Jou ware geliefde komt heus nog wel groetje en sterkte en liefs
sis
Is seks het belangrijkste in een relatie? NEE! Dus als je hierover afspraken maakt, kan je best verkering hebben met die jongen. Hij wil het wel, maar jij niet. Als hij dat kan accepteren, dan kan je verder genieten van alle momenten met deze jongen, waar jij ongetwijfeld heel erg verliefd op bent! (Uiteraard is dit mijn mening)
Mariet
heel vreemd antwoord, hoe kan je nou zeggen er nooit aan te moeten beginnen. Als je echt gevoelens voor die persoon hebt, kan het wel eens de moeite waard zijn om het te bespreken! Aan de vraag te horen is dat nog niet gebeurd. In iedere relatie zal je daar samen je weg in moeten vinden. Vreemd om op voorhand al te zeggen dat het gedoemd is te mislukken. Ik verbaas mij keer op keer weer over de krampachtigheid hierin.
daf
Dat is vrij simpel, Mariet. God wil niet dat je een ongelijk juk aangaat. Dat kun je van te voren beoordelen.
Mariet
Wie heeft het over een ongelijk juk..(je bedoelt christen/niet crhisten?) ? je kan je ook afvragen hoe je dat kan zien maar dat lijkt me een andere discussie.
In de vraag gaat het over een vermoedelijk verschillende visie op seksualiteit binnen een relatie. wat ik bedoel te zeggen is dat ik het heel krampachtig vindt om bij voorbaat al te zeggen dat een relatie is gedoemd te mislukken, zonder dat je erover gesproken hebt. Maar ook al heb je die verschillende visie, dan denk ik nog dat je daar samen uit kan komen, als er sprake is van liefde. Wat ik jammer vindt om terug te lezen (bij heel veel vragen en antwoorden) is dat de wet (of alle door kerken bedachte regels, die overigens vaak niet verkeerd zijn, maar wel vaak als zaligmakend gecommuniceerd worden) boven alles lijkt te staan; dat waar Paulus voor waarschuwt. Ik denk dat het veel belangrijker is om zelf biddend en lezend te zoeken naar wat God met je wil, in plaats van 'alles precies doen volgens de wet of de regels van de kerk'.
naam
Als je vriend geen moeite heeft met sex voor het huwelijk (dat lijkt mij vrij duidelijk uit de vraag op te maken?) heeft hij niet de behoefte om te leven zoals de Heere dit van ons vraagt (vanuit Zijn Woord)!
Dat is zo arm en leeg (een leven buiten God). En als je vriend niet de intentie heeft om samen met jou de Heere te dienen zul je op nog veel meer terreinen verschillend denken dus geef ik de relatie geen kans!
waldboy
Vind de vraag veel te vaag en te kort door de bocht.
Hoe weet jed at? Van hem? Van een ander?
En heb je het er al met hem oveer gehad? Wat vind hij ervan?
Mariet
en hupsakee, en oordeel is al geveld.
@ naam; Heeft hij niet de behoefte om te leven zoals de Heere dit van ons vraagt (vanuit Zijn Woord)!
Dat is zo arm en leeg (een leven buiten God).
Wat een kort door de bocht en veroordelende conclusie is dat!!!!! Als je niet leeft zoals jij denkt dat goed is en hoe jij het uit het Woord leest is het leeg en arm?
Gelukkig hoeven wij niet te beoordelen wanneer iemands leven arm en leeg is, erg hoogmoedig vind ik. Het belangrijkste wat ik zou doen is inderdaad met de vriend zelf hierover praten.
flower123
Hallo vraagsteller:

Je vraagt je af of het verstandig is een relatie met die jongen te beginnen. Je geeft al aan dat jij niet verder wilt op sexueel gebied en die jongen wel.

Ik zou het je sterk afraden om dan een relatie te beginnen met die jongen. Ik weet niet in hoeverre jullie dit besproken hebben, maar als dit het geval is en hij ziet er nog steeds geen probleem in, dan moet je het zeker niet doen. En hoe staat die jongen in zijn geloof? Ik bedoel: Als hij van GOD houd, wil Hij God vast ook geen verdriet doen, ook niet door verder te gaan op sexueel gebied. Dan zouden jullie daar samen tegen kunnen strijden. Het belangrijkste is dat je een jongen/levenspartner hebt, die ook een levende relatie met God heeft. Dan kunnen jullie samen met God's kracht strijden tegen de zonden.

Evt zou je dit artikel hem een keer kunnen laten lezen, is heel waardevol:-)

http://www.real-life.nl/rubrieken/seks/huwelijk.html

ik vind het sowieso heel moedig dat je niet zomaar in zo'n relatie stapt, maar eerst goed nadenkt over deze belangrijke zaken;-) God's zegen.
sis
ik vind het jammer dat er gelijk wordt gezegd dat de verkering dan maar niet door moet gaan. Ze hebben een verschillende mening over iets... nou en? Daar kan je dan toch samen uitkomen? Natuurlijk is dit wel een belangrijk punt in je relatie, maar geen onoverkomelijk punt, lijkt mij.

Deze jongen zou 'verder willen gaan' en welke jongen wil dat niet? Dat is toch heel menselijk? Kijk liever of je op geestelijk vlak bij elkaar past dan op het lichamelijke vlak. Zoek (samen maar ook jij zelf) in gebed met God of deze jongen bij jou past, op welk gebied dan ook.