Onenigheid met vriend

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd steeds meer onenigheid over allerlei dingen. Ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd veel minder van hem kon hebben dan voorheen. Ik vind dit best moeilijk en snap ook soms niet waarom ik dit doe. Ik erger me heel erg aan bepaalde gewoonten van hem. Er over praten helpt niet, soms heb ik daardoor helemaal geen zin in de toekomst met hem. Het is wel een lieve jongen, ik weet het soms echt niet meer. Hij kan heel goed met andere mensen omgaan, maar voor mijn idee laat hij mij soms stikken, hoe vaak ik dat ook tegen hem al gezegd heb. Ik weet dat ik ook mijn fouten heb. Heeft u misschien een oplossing?

Antwoord

Een oplossing aanreiken is niet zo eenvoudig. Kun je misschien voor jezelf ook onder woorden brengen waar je je dan aan ergert of is het meer een gevoel wat steeds op de achtergrond aanwezig is? Je schrijft dat hij wel lief is en goed met andere mensen om kan gaan, maar waar erger je dan precies aan? Misschien is het goed om dat eens voor jezelf op een rijtje te zetten. Erger je je überhaupt snel aan mensen? Want dan kan het ook aan jezelf liggen en loop je het risico dat dat in welke relatie dan ook terug zal komen. Ga in ieder geval serieus met dit gevoel om dat je voor jezelf duidelijk krijgt waarom je je ergert. En als dat duidelijk is, dan ook pas kun je er gericht iets mee doen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering