Totaal andere borsten

drs. N. Wolswinkel / 2 reacties

Vraag

Ik heb al jaren last van mijn ene borst. Ik weet dat bij vrouwen de ene borst altijd wat groter is dan de ander, maar mijn ene borst is echt 2 a 3 cupmaten groter en totaal anders dan de andere. Elke dag word ik ermee geconfronteerd via mijn kleding, die hierdoor niet fijn zit. Altijd ben ik hier onzeker over, ook i.v.m. zwemkleding. Ik durf er niet mee naar onze mannelijke huisarts... Sorry. Wat kan ik doen? Kan het iets ergs zijn? Ik ben namelijk bang dat er iets ergs is waardoor dit verschil zo groot is.

Antwoord

Ik begrijp dat het een lastig probleem is en dat je er bezorgd over bent. Wanneer het al jaren zo is, is er niet zo veel rede om te denken aan iets ergs. Een mammografie of echo zou daar nog meer zekerheid over kunnen geven. Blijft over dat het lastig is en je er onzeker over wordt. Dat is niet zo maar op te lossen. Er zijn wel oplossingen in de zin van aanpassingen, of in de zin van operatie. Wat wijs is: toch maar eens met de huisarts overleggen. Ook mannelijke artsen zijn getraind om daar op een professionele manier mee om te gaan.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch
2 reacties
bootje
Hoi vragensteller,

Kan begrijpen dat je er over in zit of het lastig/niet mooi vind. Probeer je er toch over heen te zetten en naar je huisarts te gaan, je hoeft je echt niet te schamen!!! Die man heeft op dat gebied al zoveel gezien, en hij bekijkt het professioneel. Hij DENKT ECHT niet de volgende keer, ooh dat is zij met der ongelijke borsten. Hopelijk kun je je er over heen zetten. Sterkte.
Roos1990
Ik heb dat ook! En mijn moeder zei poosje terug tegen mij dat het vanzelf weer 'gelijk' word. Je ziet het niet heel goed bij mij, maar toch klopt het niet. Ik ben ook 21.