Erg jong een vriendje

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 11 jaar en ik verlang nu al naar een vriendje. Ik heb mijn vriendin geholpen met een jongen, maar die wilde niet met haar. Nu heb ik het gevoel dat ik ook een jongen nodig heb. Is dit wel goed?

Antwoord

Je bent nu 11 jaar en je bent al helemaal betrokken geweest bij het eventueel tot stand komen van een verkering tussen je vriendin en een jongen. Je hebt nu van dichtbij gezien hoe bijzonder dat eigenlijk is en dat heeft mede het verlangen naar een jongen voor jezelf in je wakker gemaakt. Zo gaat dat ook. Men zegt vaak: "Verliefd, verloofd, getrouwd". Maar aan dit alles gaat nog iets vooraf. Je gaat eerst naar een jongen verlangen en als gevolg daarvan ga je toch een beetje op zoek en zo kan dan een verliefdheid ontstaan. Ik zou je willen adviseren om daar heel rustig mee om te gaan. Je bent nog zo jong en als je op zo'n jonge leeftijd al verkering zou hebben, dan heeft dat ook zo z'n nadelen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering