Vriendje is te soft

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds twee weken verkering. Ik was echt wel verliefd op hem. Nu heb ik hem voorgesteld aan mijn ouders, maar zij vonden hem te soft. En aan het oordeel van mijn ouders hecht ik veel waarde. Dit vind ik heel erg, maar ze hebben er misschien wel gelijk in. Nu begin ik echt te twijfelen en weet ik het allemaal niet meer. Laat ik me nu te veel leiden door mijn familie? Wat moet ik nu doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als je geen verkering hebt en verliefd bent, dan kun je je zo heerlijk in je fantasie laten gaan. Als je echt verkering krijgt, dan valt het eigenlijk altijd een beetje tegen. Die ander is toch niet helemaal zoals je in je verliefdheid had gedacht en bovendien blijkt hij toch ook wel fouten te hebben. Als je een familie hebt die liefdevol om je heen staat, dan is het "oordeel" van hen ook erg belangrijk.

Misschien is het goed om toch nog eens aan je ouders te vragen wat zij met "soft" precies bedoelen. Soft op zich hoeft niet persé verkeerd te zijn, is in ieder geval veel beter dan bijvoorbeeld hard of brutaal. Bovendien staat zo'n jongen nog midden in zijn ontwikkeling. Je zou het ook met hem kunnen bespreken hoe hij daar zelf tegen aan kijkt. Misschien is hij wel heel erg verlegen zo met z'n eerste verkering en doet hij wel heel erg z'n best om wat krachtiger over te komen. Om hier achter te komen, moet je in ieder geval hierover met hem in gesprek gaan en de uitkomst ervan eventueel ook doorspreken met je ouders. Je vraag kan ik in ieder geval niet eenvoudig met "ja" of "nee" beantwoorden en dan vervolgens zeggen of je het uit moet maken of er mee door moet gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering