Geheim van zalig worden

Ds. J.D. Heikamp / 7 reacties

Vraag

Wat is het geheim van zalig worden?

Antwoord

Om in een weg van wedergeboorte geloof en bekering te delen in de vruchten van een ander geheim. Het geheim dat de Vader Zijn volk gegeven heeft aan Zijn Zoon. Hier staan we voor het geheim van de onuitspreekbare liefde van God. Christus heeft als Borg Zijn ziel gegeven tot een rantsoen voor velen. En allen die op goede rechtsgronden in Christus met God zijn verzoend zullen delen in het geheim van zalig worden. Strijdt om in te gaan door de enge poort.

De genade des Heeren toegewenst om bij dat volk te mogen behoren wat in het wonder van zalig worden mag delen.

Hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

7 reacties
AHHK76
Johannes 3 : 16 en 17
Liefde was het, onuitputtelijk,
liefd' en goedheid, eind'loos groot.
Toen de Levensvorst op aarde
tot ons heil Zijn bloed vergoot.
Komt, laat ons Zijn liefde prijzen!
God geeft vreugd' en dankensstof.
Eenmaal zingen wij voor eeuwig
in de hemel Zijnen lof.

Zo jij Zijn stem dan heden hoort,
Gelooft Zijn heil en troostrijk Woord,
verhardt je niet, maar laat je leiden.
kneusi
strijden moet ik, nauw is ,t pad, Dat geleidt ter hemelstad, Breed de helse wegen, Eng de poort ter zaligheid, Breed der ongeregtigheid, Naar de hel gelegen. Als ik ,t smalle paadje kies, ,tBreede uit oog en hart verlies, O, dat is genade:Leer mij Jezu t'' aller tijd, Geef mij krachten tot den strijd, Leid mij op uw paden. Houd mij Jezu bij de hand, Dwing mij Leidsman in Uw band, Houd Uw oog geslagen, Op Uw kind, als ik het ben, U als mijn Verlosser ken,Naar Uw welbehagen. Geef mij licht in duisternis,'"k steun op Uw beloftenis, Die mij wilde wekken, Uit den doodslaap en den val, Die eens weer ontwaken zal, Daar Gij mij woudt trekken. aldus ledeboer.dat gun ik je vragensteller, dat Wonder, dat Heilgeheim
1a2b3c
Hand.16:30 ...wat moet ik doen om zalig te worden? 31 En zij zeiden: Geloof in de Heere Jezus Christus en u zult zalig worden... Geloven is dus het hele 'geheim'.
plderoos
@ 1a2b3c Het geheim is een heel klein beetje groter dus ik vul je even aan (niks kwaads mee bedoeld natuurlijk) Galaten 2:16 "zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus". Dus niet jouw geloof is de oorzaak van je zaligheid, je hebt het slechts nodig om Jezus de oorzaak van je behoud te laten zijn. :)

Je vind dat subtiele verschil ook in romeinen 3 en filipenzen 3 (SV)
kneusi
het Heilgeheim wortdt aan ZIJN VRIENDEN, naar Zijn Vreeverbond getoond. de van eeuwigheid Verkorenen!vragensteller vraag of de Heere jou persoonlijk komt te bearbeiden! dat gun ik je van harte.
1a2b3c
plderoos, Als je in de Heere Jezus Christus geloofd sluit dat in dat je gerechtvaardigd en geheiligd bent in Hem. (zie bijv. 1 Kor.6:11)
Het geloof is het middel maar, dat ben ik helemaal met je eens.

(Het is trouwens een manier van spreken. Jezus zegt Zelf regelmatig: uw geloof heeft u behouden)
plderoos
@1a2b3c Helemaal correct!

ons geloof heeft ons dan ook alleen maar behouden doordat Jezus Zijn offer heeft gebracht.