Wachten op zaadlozing

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Mijn vriend heeft zichzelf vaak bevredigd (eerder 1 tot 2 keer per dag en dat hebben we steeds meer afgebouwd) en nu is hij er bijna vanaf (na 3 jaar ongeveer). Het rare vinden wij dat hij nu al bijna 6 weken wacht op een zaadlozing die maar niet komt. Is dat normaal of heeft dit te maken met het feit dat hij eerder zichzelf bevredigde? Ook vraagt hij zich af of het nu ook kan betekenen dat hij niet vruchtbaar is. Heeft dat ermee te maken? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Antwoord

Om de vraag te beantwoorden is meer informatie nodig. Komt er geen zaadlozing terwijl hij wel seksueel opgewonden is? Hoe is hij er nu emotioneel onder? Voor een goed advies moet je er uitgebreider over door kunnen praten. Wat in ieder geval zeker is: van masturberen wordt je niet onvruchtbaar! Voor de rest: wanneer het een probleem blijft moet je er mee naar de huisarts gaan.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischvruchtbaarheidzaadlozing
1 reactie
cross
Jullie wachten 6 weken??