Lastige tampon

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik kan heel erg lastig een tampon eruit krijgen. Erin gaat prima, alleen eruit doet best heel zeer, vooral het laatste stukje als hij door de opening moet. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Heb je de kleinste maat tampon? Zo ja, dan is er niet veel aan te doen dan maandverband dragen. Wellicht ben je nog maagd. Wanneer je eenmaal seks gehad hebt, en zeker na een bevalling, zijn dit soort problemen opgelost.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medischtampon
1 reactie
meisje82
Wat hier mogelijk aan de hand is , is dat je de tampon te vroeg verwijdert (voorbat hij 'vol' is ). Langer laten zitten is een optie (en lang niet zo vreselijk onhygienisch als gezegd wordt, een paar uur meer mag gewoon, een dag wordt pas problematisch).

Een andere optie is het gebruik van vaseline of uierzalf bij het inbrengen en verwijderen, dit vergemakkelijkt het glijden, gaat pijn tegen en is volkomen onschadelijk.