Eenzaam in gemeente

Ds. W. Pieters / 1 reactie

Vraag

Kan je belijdenis doen in een gemeente (waar je gedoopt bent) waar de preek gegrond is op Gods Woord en waar je goed naar kan luisteren, terwijl je in diezelfde gemeente je eenzaam voelt? (De gemeente is erg groot!!) Ik voel me soms zo ongemakkelijk tussen die grote groep mensen.

Antwoord

Je eerste verantwoordelijkheid ligt in de gemeente waar je woont, waarbij je dus hoort. Alleen gemeenten zijn in onze dagen soms onwerkbaar groot. Is dit het geval, dan bespreek je dat met de kerkenraad en zoek je samen naar een oplossing voor het gevoel van eenzaamheid.

Ga zelf ondertussen er op uit om contacten aan te knopen met deze en gene in de gemeente.

Ds. W. Pieters

1 reactie
kneusi
vragensteller,vraag de Heere om een maatje op je weg. Een die hetzelfde luisterd als jij! Anders voel je je nog alleen in zo,n massa, als je niet verstaan wordt! sterkte!