Vrijwilligerswerk in buitenland

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Mijn vriendin en ik zijn van plan om over een jaar een maand naar Israël te gaan. Daar zouden wij dan graag vrijwilligerswerk willen doen. Wij willen dit wel graag via een christelijke organisatie doen! Weet u misschien een christelijke organisatie die vrijwilligerswerk voor ons kan regelen?

Antwoord

Er zijn diverse christelijke organisaties die vrijwilligerswerk doen in Israël. Voor een overzicht kun je het beste contact opnemen met Christenen voor Israël.

Lees meer artikelen over:

vrijwilligerswerk
1 reactie
Pompelmoen
Misschien ook de moeite van het overwegen waard als je in Bethlehem de handen uit de mouwen wilt steken voor en bij Palestijnse christenen:
het Arab Educational Institute, http://www.aeicenter.org/ is in Bethlehem gevestigd. Wordt mede geleid door Toine van Teeffelen, een Nederlander die getrouwd is met een Palestijns-christelijke vrouw en daar al jaren woont.
Ook een optie: de YMCA (Young Christian Men's Organisation) die allerlei projecten organiseert voor Palestijnen. http://www.ej-ymca.org/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=116 Gelegen in Beit Sahour (Arabisch voor 'de herdersvelden' - inderdaad, waar de herders bij nachte in het veld lagen!).

Ik ben zelf voor beide organisaties actief geweest, en ze doen fantastisch werk! Als je meer wilt weten, kun je gerust contact met me opnemen: muziekliefhebster@hotmail.com