Franca Treur

Ds. C.G. Vreugdenhil / 4 reacties

Vraag

Aan dominee Vreugdenhil. Wat vindt u van het persoonlijk verhaal en boek van Franca Treur; vast bij u bekend. Zijn er niet een aantal waarheden te vinden in haar verhaal?

Antwoord

De vraag is kort, het antwoord wil ik ook kort geven. Ik ben begonnen om het boek van Franca te lezen, maar ik heb het op een gegeven moment terzijde gelegd. Het boek blijkt een bestseller te zijn en literair van hoge kwaliteit. Ik kan dat laatste wel aanvoelen. Al met al vind ik het een verdrietige zaak. Zoals je zelf al zegt: er zijn zeker een aantal waarheden in te vinden en de boodschap van het verhaal is eigenlijk heel ernstig. Ik denk dat we die ter harte moeten nemen.

Overigens is er al zoveel aandacht aan besteed, ook in "onze eigen kring", en daarom wil ik er niet uitgebreid meer op in gaan.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

boeken
4 reacties
Worteltje
Al al het feit dat zij de haar familie beschrijft als een stel domme boeren die achtergebleven zijn terwijl de rest van Nederland zich ontwikkeld heeft is ernstig genoeg. Daar komt nog bij dat zij het geloof van haar ouders hier aan koppelt..........
betweter
lees het boek, wie de schoen past trekke hem aan
Rufi
Worteltje, ik heb de indruk dat je het boek helemaal niet gelezen hebt. Doe dat dan eerst en zeg er dan nog eens iets over. Wat je beweert, klopt gewoon niet. Ik vind het juist heel integer geschreven.
zonneschijn
Nee worteltje jij hebt het boek niet gelezen.
ik vond het goed met humor beschreven.
Ze zet de boeren beslist niet neer als domme mensen levend in een klein wereldje.
Maar 2 kanttekeningen: ik vind het heel heel erg dat ze het Geloof vaarwel heeft gezegt van haar ouders. ook al hebben deze ouders misschien fouten gemaakt in het voorleven dat laat ik rusten.
ik heb haar daarmee ook in haar mail benadert.
2e Er zitten jammer genoeg pijnlijke citaten in taz van haar ouders en dorp. pijnlijk ja wel.
Een leuke meid om te zien fris. maar hoe lang blijft dat i nde wereld waarin ze nu ronddoolt?
Dat vind ik triest want een leven zonder God zal haar absoluut al denkt ze wel NIET NOOIT gelukig maken.