Verslaafd aan leugens

Ds. C. Harinck / 4 reacties

Vraag

Wat moet je doen als je verslaafd bent aan leugens? Hoe kun je dat ooit stoppen en een kind van God worden? Want dat is mijn enige verlangen! Groet van een 19-jarig meisje.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Heb je er wel eens over nagedacht waarom je leugens vertelt? En wat voor leugens vertel je? Het kan zijn dat je niet tevreden bent met jezelf en daarom leugens vertelt om meer te schijnen dan je werkelijk bent. Indien je niet tevreden bent met de talenten die God je heeft gegeven, zou dit de reden wel eens kunnen zijn waarom je steeds leugens vertelt. Of leef je in twee werelden en kun je dat alleen doen door leugens te vertellen?

Vraag je deze dingen eens af en bidt de Heere om de waarheid lief te mogen hebben, ook de waarheid omtrent jezelf.

Je zegt, dat je graag een kind van God wil worden. Ik hoor dit wel eens meer en vind dit eigenlijk geen juiste vraag. De stokbewaarder vroeg: "Wat moet ik doen om zalig te worden?" Je hebt een Zaligmaker nodig. Het is beter om je daar op te richten.

Van harte liefde tot alles wat waar is, toegewenst.
Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    Bekijk ook:

4 reacties
Samanthi
Lieve vragenstelster
Ik ben het met ds Harink hartelijk eens dat je er achter moet komen waarom je dit doet, het kan best een diepliggende oorzaak hebben.Zoek er desnoods hulp voor bij een pastoraalwerker oid.
veel sterkte en Gods zegen.
EVA
Lieve meid, zou hier graag met je over door willen mailen en er misschien zo achter te komen, waarom....en hoe je hier mee moet en kan breken..God kan je hiervan bevrijden.evangelie@live.nl
Mien
Je hoeft zelf niet eerst je leugens te stoppen voordat je tot God mag gaan. Je bent bij God welkom zoals je bent, als een grote zondaar. Hij vraagt wel van je te breken met de zonden, maar dat hoef je niet in eigen kracht te doen! Het bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden.
1a2b3c
Hoi vraagsteller, je zegt: Hoe kun je dat ooit stoppen en een kind van God worden? Want dat is mijn enige verlangen!

Hoe wordt je een kind? Heel eenvoudig: door geboorte.
Hoe wordt je een kind van God? Door wedergeboorte!!
Je wordt geen kind van God door te stoppen met liegen.
Wedergeboorte en geloof zijn twee kanten van dezelfde zaak, dus wat je moet doen is geloven.

Hoe kun je dat ooit stoppen en een kind van God worden vraag je.

Eerst stoppen met de zonden en dan een kind van God worden, da's de verkeerde volgorde.
Door het geloof wordt je verlost van je zonden en ontvang je de kracht van de Heilige Geest.

Ezechiël 36:27 En Ik zal Mijn Geest geven in het binnenste van u; en Ik zal maken, dat gij in Mijn inzettingen zult wandelen, en Mijn rechten zult bewaren en doen.