Ongehuwd en met seksuele gevoelens om gaan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een ongehuwde man van 28 jaar en ik heb er veel moeite mee om met mijn seksuele gevoelens om te gaan. Ik weet niet hoe ik met zelfbevrediging moet omgaan. Ik doe er de Heere erg veel verdriet mee en toch gebeurt het iedere keer weer. Ik zou hier heel graag mee willen stoppen, maar hoe?

Antwoord

Het valt voor een ongehuwde jongeman ook niet mee om op een goede manier met seksuele gevoelens om te gaan. Uit je vraag maak ik op dat het wel lijkt alsof je je schuldig voelt over die seksuele gevoelens.

Allereerst zou ik willen zeggen dat seksuele gevoelens op zich gezonde en normale gevoelens zijn. De Heere God heeft die gevoelens gegeven en die horen bij je manzijn en je vrouwzijn. Echter ze zijn bedoeld om samen als man en vrouw binnen het huwelijk te beleven. Maar zover ben je nog niet. Het is toch te begrijpen dat het je soms allemaal teveel wordt.

Ik zie zelfbevrediging dan als een soort van noodoplossing. Toch houd je er altijd een kater aan over omdat het niet de uiteindelijke bedoeling is van seksualiteit en het is ook goed dat je daar zo iedere keer aan wordt herinnerd.

Probeer er niet te zwaar aan te tillen als het af en toe tot zelfbevrediging komt. Soms zijn mensen er echter aan verslaafd. Geen enkele verslaving is goed en ook deze niet.

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging