Interesse in elkaar wederzijds

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Een poosje geleden heb ik iemand leren kennen. Bij nader contact bleek de interesse in elkaar wederzijds te zijn. Maar toch heb ik de boot afgehouden omdat onze levens zoveel van elkaar verschillen. We zitten in een totaal andere levensfase wat betreft werk/studie. Maar elke keer nadat we elkaar gezien hebben, heb ik het heel moeilijk. De ene kant in mij zegt: wat geven die verschillen nu, we kunnen het toch samen proberen? Maar de andere kant zegt: je hebt niet zomaar die beslissing genomen want je had er je redenen voor. Wat moet ik doen, heeft u advies voor mij?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat je moet doen? Trouw blijven aan jezelf! Blijkbaar heb je redenen; schrijf die eens op, dan wordt het wat meer concreet. Schrijf daarnaast ook op wat je woorden "ik heb het heel moeilijk" betekenen: zij vertegenwoordigen namelijk bepaalde gevoelens!

Zo krijg je twee lijstjes, waarbij je verstand en je gevoel naar voren komen: wat gaat er ‘winnen’? Openstaan voor een relatie is één ding, de liefde moet je ook groeikans (willen) geven, maar het maken van verstandige keuzes speelt zeker mee… spannend, hoor!

Nog en tip: bedenk eens of je met deze vriend oud zou willen worden, stel jezelf samen met hem voor zo over een jaar of vijftig.

Alle goeds toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid
2 reacties
43843
Ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden recht maken.
Orchidee
haha ondanks de serieuze vraag en het antwoord moest ik toch beetje lachen... stel je eens voor over een jaar of 50... hihi de gedachte dat ik met manlief zonder kunstgebit in bed lig en de rollator aan het voeteneind...

Hopelijk geeft God ons dat we samen die periode nog mee mogen maken!!