Moeilijk tot een zaadlozing

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Mijn man komt maar moeilijk tot een zaadlozing. Dit lukt alleen als we elkaar met de hand bevredigen. Zwanger worden wordt dan kunst- en vliegwerk. Waardoor kan zijn probleem worden veroorzaakt en is er iets aan te doen?

Antwoord

Het is lastig hier zo op te antwoorden. Blijkbaar lukt een orgasme wel, maar niet vaginaal. Een erectie krijgen is ook niet het probleem. Allerlei factoren spelen mee. Hebben jullie al lang seks, of is het nog wennen. Gebruikt hij medicijnen? Hoe beleeft hij het vrijen, is hij helemaal ‘vrij’ in het hoofd. Hoe beleeft hij het feit dat het niet zo goed lukt? Geeft het kramp en spanning?

Zijn jullie beiden voldoende opgewonden? Genoeg voorspel en ben jij voldoende nat van binnen? Anders kan een pittiger voorspel of een glijmiddel helpen.

Op zich hoort dit een oplosbaar probleem te zijn. Heb het er met je dokter over.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk