Oude Bijbels

Ds. J. Prins / 8 reacties

Vraag

Inmiddels hebben wij acht exemplaren van de HSV aangeschaft. Natuurlijk houden we ook een paar uitgaven van de SV. Een aantal exemplaren van de SV zijn nu echter overbodig, evenals de vijf deeluitgaves van de HSV. Wat kunnen we daar het beste mee doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Verschillende mogelijkheden, weggeven aan mensen die daar behoefte aan hebben, in de kast laten staan, je weet maar nooit waarvoor je ze later nog eens nodig zal hebben, of geef ze weg voor de gemeentedag, voor verkoop of om weg te geven.

Met een hartelijke groet,
Ds. J. Prins

8 reacties
Swimmie
Tja, wat doe je met andere boeken die je niet meer gebruikt/nodig hebt? Weggeven, verkopen, oud papier...
De gedachte achter deze vraag is denk ik dat de Bijbel niet zomaar een boek is.
Maar in ander gebruik wordt daar ook niet zo op gelet. Ik bedoel: wij hoorden van vrienden van ons van islamitische afkomst dat zij nooit een heilig boek op de grond zouden leggen. Is de Bijbel ook zo'n boek? Of niet?

Wel goed om hier eens over na te denken.
pannenkoek
In de wachtkamer leggen bij de dokter of op het Station of zo.
Of bij het oud papier. We gooien het Woord dan niet weg.
'Gods Woord houdt stand in eeuwigheid, en zal geen duimbreed wijken"
hjrl
ik kocht tweedehands een gloednieuwe huisbijbel van het GBS (noch in Dordrecht ipv Leerdam gedrukt). Ik koop geen HSV.
maria
@hjrl
Jou reactie geeft geen antwoord op bovenstaande vraag, het voelt eerder als een flinke steek onder water. Dat heeft toch geen enkele zin. Niemand verplicht jou tot het kopen van de HSV.
hjrl
Dag Maria, al was mij intentie niet zo bedoeld. Ik kan er inkomen dat het wel zo overkomt. Aan allen hier mijn excuses.
zandkasteel
Als ze nog goed zijn kun je ze ook op marktplaats zetten, al is het de vraag of er kopers voor zijn natuurlijk. Als ik ze zou weggeven aan mensen die geen bijbel hebben, zou ik eerder voor de HSV kiezen, omdat dit makkelijker te begrijpen is. En als ze stuk of uit de band zijn, gewoon bij oud papier.
JCH91
Op de hoek van de straat neerleggen, Wie weet neemt iemand het mee:)
alex80
Als het boek je dierbaar is geweest en hier respect vol wil mee om gaan kan je door boven genoemde adviesen uit te voeren, mocht de bijbel niet meer in goede staat zijn kan je hem ook begraven. Dit werd vroeger veel gedaan.
Het blijft een boek en het is zelf niet heilig, enkel de woorden die je hier uit spreekt zijn heilig.