Neus niet kunnen snuiten

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ons zoontje van vijf is verkouden. Nu is het zo dat hij niet zijn neus kan snuiten. Er komt gewoon niks uit. Hij heeft ook nooit snottebellen, nooit gehad. Er loopt wel wat vocht uit z'n neus. Maar verder loopt er veel vocht uit z'n ogen. Z'n ogen zijn erg waterig/rood/verdikt. Hij ziet er gelijk zo ziek uit, terwijl hij dat niet echt is. Komt dat vaker voor bij kinderen? Onze zoon van drie, kan wel z'n neus snuiten als hij verkouden is. En heeft ook vaker snottebellen. Ik ben benieuwd wat de oorzaak hiervan kan zijn? Kunnen we hier evt. wat aan doen?

Antwoord

Op afstand kan ik hier niet veel zinnigs over zeggen. Ik zou het kind willen zien en onderzoeken. Raadpleeg dus je huisarts (of de KNO arts).

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch
1 reactie
Mien
Mijn zoontje van drie heeft precies hetzelfde. Kan zijn neus niet snuiten (heeft juist erg veel snot, maar snapt het principe snuiten niet, hij haalt alles op naar binnen). Ook hij heeft altijd last van traanogen/ontstoken ogen. Inmiddels zijn al twee keer zijn traanbuisjes doorgeprikt, en het leek erop dat dat hielp. Maar nu hij weer erg verkouden is lopen zijn ogen weer over van tranen, de hele dag. Ik weet zelf ook niet goed wat ik erm ee moet. Weer terug naar de oogarts? Dan kunnen ze 'nep'traanbuisjes inbrengen die dus altijdj het traanvocht goed afvoeren. Of wachten tot het vanzelf overgaat? Ik zou in elk geval wel met je kind naar de oogarts gaan voor die ogen! Succes ermee