Mijn vriendin is erg onzeker over onze relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin is erg onzeker over onze relatie. Wat kan ik hier aan doen? Is er überhaupt wat aan te doen?

Antwoord

Ik merk dat heel veel jonge mensen onzeker kunnen zijn over hun relatie. Vooral perfectionisten willen eigenlijk van te voren alle mogelijke zekerheid hebben dat hun relatie echt heel goed is zodat ze een huwelijk aandurven, maar... zo gaat het niet in het leven. Bovendien fluctueren die gevoelens vaak zo erg: als je een dag somber bent, dan voel je ook vaak veel onzekerder. Zit je een dag lekker in je vel, dan voel je je ook veel meer zeker over je relatie.

Daarom is het goed om er ook met je verstand over na te denken en niet alleen af te gaan op je gevoel. Voel je je veilig bij elkaar, kun je dingen samen delen, kun je met name ook de geloofsvragen delen, vertrouw je elkaar enzovoorts. Als je daar "ja" op kunt zeggen, dan is dat een goede basis voor het huwelijk. In deze rubriek zijn hierover al veel vragen gesteld, dus kijk daar ook eens naar.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relatietwijfelsverkering