Bij elkaar gebracht

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb al lange tijd verkering. Deze verkering gaat behoorlijk moeizaam mede omdat er bij mij thuis veel problemen zijn. Wij zijn ervan overtuigt dat God ons samen gebracht heeft. Maar hoe weet ik zeker of God wil dat wij met elkaar trouwen? We willen allebei samen verder maar soms weten we niet meer hoe! Het is wel zo dat onze relatieproblemen ons naar God toe leiden. Maar hoe weet ik of wij bij elkaar passen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als je ervan overtuigd bent dat God jullie heeft samengebracht, wat wil je dan nog meer voor ‘zekerheden’? Je schrijft niets over de relatieproblemen: ik ga daar ook niet naar raden. Hebben ze te maken met de moeilijkheden thuis? Of heb je het over verschillende moeizame verhoudingen? Ongetwijfeld zit er een heel verhaal achter je korte brief.

Ga eens praten met en (jeugd)ouderling, of volg een huwelijkvoorbereidingscursus. Spreek veel met elkaar over moeiten die jullie verkering mogelijk in de weg kunnen staan. Fijn, dat je dan samen dichter naar de hemelse Vader toegroeit: bij Hem ben je veilig! Geloofsvertrouwen komt je echter niet aanwaaien! Laat iedere dag je gebed zijn: “Wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand”!

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering