Stopweek overslaan

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over anticonceptie. Vanwege een spierziekte slik ik (helaas) de pil . Omdat ik mezelf moeilijk kan redden tijdens de menstruatie, slik ik die drie keer zonder stopweek (i.o. met huisarts). Toch heb ik er geen fijn gevoel bij. Kan dit kwaad? Is er dan verhoogde kans op trombose? Heb namelijk last van pijn op de borst met inademen en heb al een tijdje last van kriebelhoest. Ben dan bang voor een longembolie of is dit overdreven? Ik heb natuurlijk niet zo veel beweging door mijn ziekte. Overigens rook ik niet. Alvast hartelijk dank!

Antwoord

Het is geen probleem de stopweek af en toe over te slaan. Voor zover we weten kan dit geen kwaad.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch