NAET-behandeling

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Kunt u misschien wat meer vertellen over de behandeling NAET. Ik heb er zelf niet een goed gevoel bij. Het lijkt bijna occult. Toch maken er veel mensen uit de reformatorische kring gebruik van. Stel je je op deze manier niet open voor duivelse/occulte praktijken?

Antwoord

Beste vragensteller,

Mijn kennis over deze therapie is gering, mede gezien de fundering hiervan op oosterse geneeswijzen. Met datgene wat ik weet zal ik jouw vragen proberen te beantwoorden.

Volgens de NAET-theorie ontstaat allergie door imbalans in de energiebanen van het lichaam. Een energieblokkade is volgens hen de belangrijkste oorzaak van een allergische reactie op een substantie. Als de blokkade weggehaald wordt, zorgt dit voor verbetering van de (diverse) klachten. De belangrijkste methode om een diagnose te stellen is de zogenaamde spiertest. Bij behandeling wordt er per keer één allergeen (stof waar je allergisch voor bent) behandeld. De methode berust op een combinatie van kinesiologie en acupunctuur.  Het is dus niet gebaseerd op een westerse geneeswijze en gaat niet uit van de traditioneel westerse wetenschappelijke beginselen. Er bestaat ook eigenlijk (nog) geen wetenschappelijk bewijs voor de werkzaamheid van deze therapie.

Voor zover ik weet is het geen occulte behandeling. Als je lichamelijke klachten hebt adviseer ik om eerst naar de huisarts te gaan. Als je daarnaast zelf geen goed gevoel bij NAET hebt, zou ik geen gebruik maken van deze geneeswijze.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

acupunctuurnatuurgeneeskunde
1 reactie
Dorah
Als je eens wat meer wilt lezen over bepaalde behandelingen, adviseer ik je de volgende website eens te bezoeken; www.stichting-promise.nl
Daar kun je heel wat vinden over allerlei oosterse geneeswijzen. Ik zou zeggen; onderzoek het en leg het in gebed voor. Op je gevoel zou ik niet afgaan, kan erg verraderlijk zijn...