Boekentips over seksuele voorlichting

C. den Hamer / 1 reactie

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar en heb nooit seksuele voorlichting van mijn ouders gehad. Op school heb ik het een en ander te horen gekregen, maar nog begrijp ik veel dingen niet op seksueel gebied. Dat maakt me onzeker om een relatie aan te gaan. Graag zou ik wat boekentips ontvangen, zodat ik wat meer ga begrijpen.

Antwoord

Goed van je om literatuur te vragen op het gebied van seksualiteit als je nog onzeker bent over voldoende kennis op dat gebied. Ik zal je dan ook wat literatuur aan de hand doen waar je mogelijk wat verder mee komt. Mochten er toch vragen blijven kun je altijd een vervolgvraag stellen via Refoweb.

-“Liefde en liefde is twee”, H. van Groningen
-“Trouw en teder”, A. Hoek-van Kooten
-“Echtgenoten”, G. Velema-Drent
-“Samen genieten”, P. Wagenaar, e.a.
-“Christelijk handboek over seksualiteit”, D. Evans

Met vriendelijke groet,
Kees den Hamer,
Psychotherapeut/seksualoog

Lees meer artikelen over:

boekenseksuele voorlichting
1 reactie
naam
EN ga er ook niet te krampachtig mee om. Mijn man heeft ook nooit voorlichting gehad en echt waar, het ging allemaal vanzelf :-).
Ik wens je een lieve vriendin waar je alles eerlijk en open mee kan bespreken en dan groei je er vanzelf naar toe en komt het vast goed!