Advertentie in SGP-folder

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

De plaatselijke SGP van de gemeente Neder-Betuwe, mijn woongemeente, brengt iedere maand een folder uit waar op de achterzijde een paginagrote advertentie staat van een lokale autohandelaar die daarnaast hoofdsponsor is van een zondagvoetbalvereniging. Ik vind dat een rare gedachte. Op een email naar een SGP-raadslid in onze gemeente heb ik geen antwoord gekregen. Wie kan mij antwoorden waar de grens ligt tussen geld en geloof in dit geval?

Antwoord

Graag reageer ik namens eindverantwoordelijken van het SGP Nieuws in de gemeente Neder-Betuwe op de door u doorgestuurde vraag inzake het advertentiebeleid.
Wat ons betreft bent u er uiteraard helemaal vrij in om deze vraag voor te leggen aan de deskundigen die gelieerd zijn aan Refoweb. De vraagsteller kan een persoonlijk en gemotiveerd antwoord krijgen als deze zich rechtstreeks tot ons meldt met naam en toenaam. Het is jammer dat de vraagsteller dit niet voor elkaar heeft gekregen door een email te sturen naar een van de gemeenteraadsleden. Via de website www.neder-betuwe.sgp.nl en dan “contactgegevens” kan de vraag direct worden ingediend.

In het algemeen gesteld is het advertentiebeleid voor het SGP Nieuws vrijwel gelijk aan het advertentiebeleid van bijvoorbeeld het Reformatorisch Dagblad of andere kranten en/of tijdschriften binnen de gereformeerde gezindte. Advertenties en adverteerders wiens primaire activiteiten in strijd zijn met de SGP-beginselen worden niet geplaatst en kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd.

Met vriendelijke groet,
SGP kiesvereniging Neder-Betuwe,
M. Klein

Lees meer artikelen over:

SGP
1 reactie
drernie
Ik begrijp het antwoord niet helemaal. De vragensteller stelt dat die een email heeft gestuurd naar een sgp raadslid maar geen antwoord heeft gekregen. De beantwoorder van de vraag vindt het jammer dat de vragensteller geen rechstreeks email heeft gestuurd aan een raadslid.

Ten aanzien van het advertentiebeleid lijkt mij dit in lijn van de achtergrond van de sgp, maar dit wordt niet concreet toegepast op de betreffende advertentie.