Geen precieze grens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik las vandaag net dat het niet goed is om heel ver te gaan. Ook al is er nog een kledinggrens aanwezig! Omdat dit het je alleen maar moeilijker maakt om niet verder te gaan. Want dan ben je al wel zo ver gegaan dat het nog net niet te ver is. Wat moet ik hiermee? Uw argumenten vond ik ook goed. Kunt u mij helpen. Ik heb namelijk een vriend en wij gaan ook best ver. We zijn gelukkig nog nooit té ver geweest en we weten van elkaar dat we ook niet van plan zijn om verder te gaan. Maar mag het allemaal wel wat we nu doen?

Antwoord

Ik heb nog nooit precies een grens aangegeven tot hoever een stelletje mag gaan in de verkeringstijd. Er zou dan een hele discussie over die grens kunnen ontstaan of het aan de ene kant niet te ver is of aan de andere kant niet wat verder zou mogen. Het maakt nog al wat uit of je in het begin van een verkering staat of al bijna kunt gaan trouwen.

Wel heb ik gemerkt dat wanneer de jongen met zijn penis bij het meisje naar binnen gaat, er ook echt gemeenschap plaatsvindt. Daarnaast is het niet verstandig om op het uiterste randje van de gracht te lopen, vandaar ook mijn advies om elkaar niet uit te gaan kleden. Ook vind ik het zo van wezenlijk belang dat een stel er samen over praat tot waar de grens is bij het beminnen van elkaar en men er ook samen de verantwoordelijkheid voor draagt en er ook echt samen voor gaat.

Alie Hoek-van Kooten