Zweven op de wind

B. Noteboom / 2 reacties

Vraag

Wat wordt bedoeld met de woorden "..dan zweef ik op de wind, gedragen door Uw Geest" uit het lied "Heer', ik kom tot U"? Hoe moet ik dat zweven op de wind opvatten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Zelf heb ik ook met deze vraag gelopen. Daarom ben ik blij dat je de vraag stelt! Veel mensen veroordelen het lied namelijk direct op basis van dit refrein.

Opwekking 488 is een lied waarin het verlangen beschreven wordt dichter bij God te zijn. Wanneer Zijn kracht over ons komt, ons tegemoet komt, voelen wij ons gedragen. Gedragen door de kracht van de Heilige Geest en van Gods liefde!

Vervolgens volgt aan het einde van het refrein dan de beeldspraak: “dan zweef ik op de wind...” Als een vogel te zijn, vrij te vliegen, te zweven... Boven onszelf, onze problemen en begeerten uitstijgen! Niet uit eigen kracht, maar gedragen, opgetild door de Heilige Geest. Beschermend, veilig, geborgen door de kracht van Gods liefde. Het is een droom, een hartsverlangen om dichtbij God te leven!

Droom jij al van een vernieuwd hart? Droom je al van een persoonlijke ontmoeting met God? Dromen van rust, diep in jou? Dromen dat jijzelf, je trots en je twijfel zullen wijken. De schoonheid en de liefde van de Heere te ervaren, diep in je hart... De wil van God te leren kennen zodat je Hem zult gaan dienen en vol toewijding zal leven uit Zijn kracht... Dus, niet door mij, maar dankzij de kracht van Uw Geest en Uw liefde! Mooi hè, zo'n droom. Ik hoop dat je het biddend mee zult zingen! Gods zegen toegewenst.

Hartelijke groet,
Bert Noteboom

Tags in dit artikel:

muziek
2 reacties
Pol
Wat een prachtige uitleg! Bedankt!
dominerik
De wind is het symbool van de Geest. In de bijbelse talen zijn de woorden voor 'wind' en 'Geest' hetzelfde.