Eenvoudig beginnen met bidden

Ds. H. Polinder / 1 reactie

Vraag

Ik voel dat God me steeds weer vasthoudt. Ik wil Hem zo graag leren kennen, maar hoe begin ik eenvoudig met bidden? Ik wil Hem heel graag volgen en dienen. Soms kan ik zo geraakt worden door een psalm, ik weet dan dat ik niet kan leven zonder Hem.

Antwoord

Je geeft aan dat je soms door een Psalm geraakt wordt. Vele Psalmen zijn een gebed. Je mag deze Psalmen ook in je eigen woorden als gebed tot God opzenden. Als je zelf geen woorden kunt vinden, mag je ook de woorden van de Psalm gebruiken. Bidden is niet pas van waarde als het mooie zinnen zijn. Bidden is met je hart je richten tot God. Het verlangen om God te kennen, mag je aan Hem voorleggen. Bidt om de leiding van Zijn Geest. Hij doet je het Woord van God verstaan. Hij maakt contact tussen God en jou via Zijn Woord. Het leren kennen van God betekent dat je de Heere Jezus nodig krijgt en leert kennen. Ga in de Bijbel steeds na wat er van Hem gezegd wordt. Door Hem hebben wij de toegang tot God, ook in ons gebed.

Daarnaast kun je gebruik maken van een boekjes die over dit onderwerp gaan. Een mooi boekje is "Als je bidt" van ds. C. G. Vreugdenhil.

Ds. H. Polinder

1 reactie
EVA
Begin God gewoon eens te danken voor wie Hij is en wat Hij voor ons mensen gedaan heeft......