Heilige Geest hebben

Ds. J.R. Lammers / 1 reactie

Vraag

Als iedereen die tot geloof komt de Heilige Geest heeft ontvangen, hoe kan het dan er staat: "(…) hoeveel te meer zal Hij Zijn Heilige Geest geven Zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem roepen"? Daar lijkt het net alsof Zijn kinderen de Geest nog niet hebben.

Antwoord

Zuurstof was er al voordat wij gingen ademen en toen we geboren werden kregen we de zuurstof en de mogelijkheid tot ademen en tegelijkertijd kan tegen een levend iemand gezegd worden: je zult zuurstof aantreffen om in te ademen.

Met dit beeld probeer ik aan te geven, dat ik de vraagstelling te theoretisch vind.

Ik zou zeggen: het is een geheimenis. Pieker er niet over en maak er geen kwestie van, maar wees blij dat je ervan mag leven.

Ds. J. R. Lammers

1 reactie
Johan00297
Als je dit vergelijkt met Psalm 81: Opent uwe mond, eist van Mij vrijmoedig, Al wat u ontbreekt, Schenk Ik zo gij het smeekt, Mild en overvloedig.
God wil het geven maar er wel om gevraagd zijn.
Wie meer vraagt, krijgt meer, zou je dan kunnen zeggen.
Vraag om meer olie en God zal een groter Vuur geven.