Haamstedeconferentie

Ds. W. van Vlastuin / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Van Vlastuin. In een lezing die u op de Haamstedeconferentie hield (die ik beluisterde via internet) noemde u voorbeelden van dingen uit de Bijbel waar we nu anders over denken. Zelfs Calvijn vond sommige uitspraken van Paulus niet helemaal goed. Hoe weet ik nu zeker wat echt Gods wil is en wat menselijke/tijdgebonden dingen zijn die niet normatief voor ons zijn?

Antwoord

Een eerste wedervraag: Heb je ook de 2e lezing gehoord? In de eerste lezing heb ik een aantal vragen opgeworpen, in de tweede lezing heb ik een richting aangegeven om in te denken. Ik hoop dat dit een hulp kan bieden.

Ds. W. van Vlastuin