Merkwaardig blaasje op de arm

A. Kwakernaak | 2 reacties | 04-09-2010| 12:00

Vraag

Beste arts, ik heb al maanden (misschien al wel langer) een merkwaardig puistje/blaasje op mijn arm. Het heeft een iets lichtere kleur dan de huidskleur en er zit een minuscuul donker randje omheen. Voorbeeld. Het doet geen pijn, ik voel er niks van, het bloedt niet (behalve toen ik het een keer heb open gekrabt), maar het gaat ook niet weg. Het is in elk geval geen moedervlek. Heeft u enig idee wat dit is? Ik word er wel een beetje ongerust van.


Antwoord

Het is een beetje moeilijk beoordeelbaar, maar het lijkt het meest op een bindweefselreactie die kan ontstaan na b.v. een insektenbeet. De afwijking is onschuldig, geeft geen klachten en groeit niet.

Indien er wel sprake is van verandering van grootte, kleur of dat het opeens gaat bloeden, is het raadzaam om toch de huisarts te laten kijken. Anders is het iets dat niet meer weggaat, maar wel onschuldig is. Eventueel kun je het laten verwijderen, indien het je erg ongerust maakt of laten bevriezen met stikstof.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

A. Kwakernaak

  • Geboortedatum:
    30-11-1999
  • Kerkelijke gezindte:
    Onbekend
  • Woon/standplaats:
    Moerkapelle
  • Status:
    Inactief
62 artikelen

Bijzonderheden:

huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
Alphonsus
05-09-2010 / 12:08
Even naar de arts en laten verwijderen met stikstof.
ariane
06-09-2010 / 19:50
@ alphonsus

De vragensteller is uiteraard het beste gebaat bij een bezoek aan zijn of haar h a. En hij /zij bepaald de behandeling! En ik vind dat je wel van heel veel zaken verstand hebt!
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Schaduwzijde populariteit Refoweb

Wat een mooi werk wordt door Refoweb gedaan. Ik ben ontzettend dankbaar dat deze vragenrubriek er is en kan voor mezelf zeggen dat het echt tot een zegen is geweest. Ondanks dit vind ik het soms ook l...
Geen reacties
04-09-2019

Vriendschap met Zevendedagsadventist

Mag ik vriendschappelijk contact onderhouden met iemand die lid is van de Zevendedagsadventisten of moet ik dit verbreken? Zij houden er namelijk nogal vreemde ideeën op na: zielenslaap (dus geen dire...
2 reacties
04-09-2020

Beginnend werk

Ik heb een vraag aan ds. Tuinier. We hebben als gezin, met z’n zevenen een moeilijke tijd achter de rug. Verschillende mensen overleden, kinderen met autisme en angst- en paniekaanvallen van mij zelf ...
4 reacties
04-09-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag