Haargroei op benen

A. Kwakernaak / 28 reacties

Vraag

Ik heb erg veel haargroei op mijn benen. Helaas zijn het ook nog eens erg donkere haren. Omdat het ook nog eens snel groeit, moet ik mijn benen eigenlijk wel twee keer in de week scheren. En als de haartjes weer iets beginnen te groeien, heb ik vooral aan de binnenkant van mijn benen, net boven m'n knieën, erg last van rode plekken. Dat komt waarschijnlijk doordat de haartjes schuren. Ik scheer expres al met een nat scheermesje, tegen de haargroei in (helaas schijnt dat weer slechter te zijn doordat haartjes ingroeien). Is hier misschien wat tegen te doen?

Antwoord

Helaas is de haargroei vaak iets waar je erfelijk mee belast bent. Je kunt inderdaad scheren, dat is vaak de goedkoopste manier. Ook ontharingscremes geven een goed resultaat, maar dit effect is vaak ook maar tijdelijk. Epileren of harsen is pijnlijker en kun je nog zelf doen of via een schoonheidsspecialiste.

Duurder, maar ook een defenitievere manier is laserbehandeling. Hier hangt alleen wel een prijskaartje aan en niet elke haargroei is daarvoor geschikt. Het beste is om hier eens advies over in te winnen bij een erkende schoonheidsspecialiste die ervaring heeft met deze behandeling. Laat je wel goed voorlichten of deze goede ervaring heeft met laserbehandeling en ook gecertificeerd is.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

beharingmedisch
28 reacties
Catherine
1 troost, naarmate je ouder wordt en je blijft trouw verwijderen, wordt het minder hoor. Je kunt ook waxen, dat is pijnlijker, maar wel blijven ze wat langer weg. Dagelijks scheren (onder de douche ff meenemen meteen) is ook beter. Als je ze nl te lang laat groeien, die stoppeltjes, geeft dat ook irritatie. Maar dit lijkt mij meer een vraag voor een schoonheidsspecialiste.
Alphonsus
Waarom zouden we haren verwijderen. Heeft God zich dan vergist in het geven van haargroei aan de mens?
1a2b3c
Alphonsus, Een beetje persoonlijjke verzorging kan geen kwaad hé!!
Bovendien, het gezicht wil ook wat, er zijn ook wel vrouwen die een snor hebben als ze niet aan ontharing doen, of zelfs een baard.
Enne...hoeveel mannen scheren zich niet?
Ik neem aan dat je ook regelmatig naar de kapper gaat.
Dus als het er om gaat om haargroei tegen te houden, maakt het niet uit of het op de benen of ergens anders groeit.
Desiree
Epileren! Dan komen de haartjes dunner en zachter terug.
Bovendien hoef je dat maar een keer in de twee weken te doen.
Doet wel even pijn, maar daar moet je aan wennen.
Ik epileer al jaren mn benen, ideaal.
Cloudsadmirer
Bijzonder is dat toch, dat God wel haren geeft op vrouwenbenen die je daarom maar niet af moet scheren maar voor de mannelijke baart/snor geld dat opeens niet meer? Het is zelfs zo dat in sommige kerken een snor of baart niet wenselijk is ;) Maar 'okselonkruid' moet wel blijven staan want dan is het opeens ijdel als je dat scheert.

Het is toch ook zo krom als wat af en toe.
Catherine
@Nee Alphonsus, maar in de huidige tijd is beenhaar overbodig geworden. Bovendien zag je vroeger door die lange rokken de benen toch niet, maar nu dus wel (althans, bij de meeste)
Als je je okselhaar weghaalt, heeft dat bovendien als voordeel dat het minder snel ruikt.
shaila
Alphonsus: ik blijft lekker scheren.......anders lijk ik wel een aap! Vreselijk! Een beetje verzorgd erbij lopen is toch wel bijbels hoor!
Mijn man had een keer een lange haar op z`n oorlel...........we hebben die er toch maar afgehaald!
pannenkoek
"anders lijk ik wel een aap" Ik zei bijna zeggen 'hier nog één' :-)
Mijn vader heeft veel haargroei, en ik ook. Ik moet ze echt scheren.
in de zomer ivm de blote benen, en in de winter ook. donkere haren zie je dwars door de panty heen.
MIJn man mopperde eens op d eharen in het scheerapparaat. Waren niet van mij. Bij navraag van onze dochter. h aha ha , wat hebben wij in een deuk gelegen.
Roos18
@Alphonsus

Ja hoor.. moet smakelijk om je lachen! Wat zou jij er van vinden als je vrouw er behaard bij loopt? Sorry hoor, vind ongeschoren vrouwen nogal een vies vertoon.
Net zoals de andere hier zeggen, stukje uiterlijke verzorging hè!!
J.A
@Roos18: ongeschoren vrouwen een vies vertoon??
Vind je die opmerking niet een beetje kwetsend?
niet bij iedere vrouw is het nodig om te scheren...!
shaila
J.A.: we hebben het hier over zwaar behaarde benen!
Roos18
@J.A.

Nee, ik vind die opmerking niet kwetsend. Vind jij het fris dan?
Ik heb het hier over zichtbaar haar.
Roos18
@ J.A.

Het zou kwetsend zijn als er niks aan te doen was. Gelukkig zijn er veel middelen te koop.
J.A
@allen: oke, het is duidelijk hoor!
coupe_soleil
Hm, als er door sommigen al zo spastisch wordt gereageerd op het feit dat vrouwen zich scheren, houd ik m'n hart vast voor de reacties op het scheren door mannen (excl. baard / snor).

Ik vind het juist sneu voor dames die zich moeten scheren. En ik snap het 100%.
Catherine
Er zijn vrouwen met ernstige haargroei, die er van alles aan moeten en willen doen om hiervan af te komen. We leven niet meer in de oertijd.
Bij vrouwen uit zuidelijke landen zie je al snel een snorretje en armhaar, soms bij jonge meisjes al. Maar kennelijk zitten die er minder mee dan wij.
appeltaart
Ik zou zeggen doe een donkere panty aan of lange kniekousen.
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor.
Vrouwen met blote benen vind ik walgelijk, Zelfs naar de kerk zie je vrouwen en meisjes met blote benen.
Als wij als mannen dat ook zouden doen?
shaila
Hallo appeltaart, volgens mij liggen wij elkaar niet zo............

Maar ik vind het echt belachelijk om met donkere panty`s of lange kniekousen te lopen met 30 graden. Het gaat hiet om een jonge vrouw en niet om een vrouw van 80 jaar!!!!
Loopt u vrouw nu dan in panty`s of lange kousen?

Weet je wel dat je van die zwaar behaarde benen door panty`s heen ziet.

Ik stop, want ik ga mijn benen scheren!!!
ariane
@Catharine

In zuidelijke lnden is men altijd druk met suikerwater en een touwtje!!!
Zelf onder de burka.

@Appeltaart

Jammer dat wij in nederland niet in een burka lopen.....
Catherine
@Ariane, dat heb ik pas gelezen. Als je die methode beheerst, is dat een prima manier.
Tjonge, ik zie me al lopen ( en al die jonge meiden) met een dikke zwarte panty. Die draag ik alleen als het 5 gr vriest hoor.
@Shaila: je kunt ook legging invullen ha ha
enne.... een burka schijnt heel koel te zijn bij de temperatuur die we vrijdag verwachten ;-)
Weet je trouwens dat door het scheren je huid heel zacht wordt ? Je verwijdert nl niet alleen haar, maar ook dode huid.