Haargroei op benen

A. Kwakernaak / 28 reacties

Vraag

Ik heb erg veel haargroei op mijn benen. Helaas zijn het ook nog eens erg donkere haren. Omdat het ook nog eens snel groeit, moet ik mijn benen eigenlijk wel twee keer in de week scheren. En als de haartjes weer iets beginnen te groeien, heb ik vooral aan de binnenkant van mijn benen, net boven m'n knieën, erg last van rode plekken. Dat komt waarschijnlijk doordat de haartjes schuren. Ik scheer expres al met een nat scheermesje, tegen de haargroei in (helaas schijnt dat weer slechter te zijn doordat haartjes ingroeien). Is hier misschien wat tegen te doen?

Antwoord

Helaas is de haargroei vaak iets waar je erfelijk mee belast bent. Je kunt inderdaad scheren, dat is vaak de goedkoopste manier. Ook ontharingscremes geven een goed resultaat, maar dit effect is vaak ook maar tijdelijk. Epileren of harsen is pijnlijker en kun je nog zelf doen of via een schoonheidsspecialiste.

Duurder, maar ook een defenitievere manier is laserbehandeling. Hier hangt alleen wel een prijskaartje aan en niet elke haargroei is daarvoor geschikt. Het beste is om hier eens advies over in te winnen bij een erkende schoonheidsspecialiste die ervaring heeft met deze behandeling. Laat je wel goed voorlichten of deze goede ervaring heeft met laserbehandeling en ook gecertificeerd is.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

beharingmedisch
28 reacties
shaila
Catherine: Inderdaad die draag je als het vriest....maare appeltaart hoor je niet meer!?
Catherine
@Shaila, zie met die pufhitte trouwens ook wel vrouwen met tuniekje + legging lopen. Mij te warm, lekker dat kleine beetje wind wat er nog is, laten waaien. Lang leve Gillette, the best that woman can get (om maar een variatie in te brengen)
Nu ben ik zelf donkerharig, maar halen de blondies ook het beenhaar weg ?
1a2b3c
appeltaart, dus omdat jij blote benen walgelijk vindt moeten de dames maar donkere panty's of kniekousen aan???
Ik heb een simpeler oplossing voor je, kijk gewoon een andere kant op als je er last van hebt!!
Snap trouwens niet wat er walgelijk aan is, netjes geschoren en schoon, niets mis mee hoor.
Roos18
@Appeltaart

Ik ben het verreweg altijd met je eens, maar nu is een kleine terechtwijzing denk ik wel op z'n plaats omdat ik vind dat je nogal doorslaat in je mening over
blote benen. Ik snap dat het voor mannen allemaal wat verleidelijker en weetikveel is, maar in de zomer ga ik niet in het drie-delig zwart lopen en van die lekker hoge zwarte kniekousen. Sorry. Ik ben 21, en kan dat altijd nog doen als ik b.l.e.w. 70 wordt.

Wat is er mis met gewoon een net rok/jurkje met (nette) blote benen?
Roos18
En als die mannen er dan nog moeite mee hebben draaien ze idd hun hoofd maar om en kijken ze lekker naar hun eigen benen.
Roos18
@Appeltaart

Inderdaad vind ik een panty netter in de kerk.
Cloudsadmirer
Appeltaart,
Hoe vind jou vrouw dat, dat je dit schijft? Als mijn man dat zou zeggen zou ik s'avonds mijn panty maar aanhouden denk ik ;)

Maar.....hebben wij hier te doen met een Reformatorische Christen? Of een extremistische moslim die liever zijn vrouw in een burka ziet lopen? Is dit nou zoutend zout en lichtend licht? Wat een belediging trouwens voor Gods schepping om zo over blote vrouwenbenen te spreken!
pannenkoek
ik heb niets tegen blote vrouwenbenen ;-)
maar ik loop wel veel in een legging (onder mijn rokje) anders heb ik 's avonds mijn bovenbenen openliggen. is idd wel warm met 28 graden of zo, maar nog altijd beter dan pijnlijke benen. om die reden loop ik veel in een broek.
(zie je tenminste niet wanneer het tijd is om te scheren;-)