Bidden om een nieuw hart

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Mag je bidden om een nieuw hart? Ik heb wel eens gehoord dat dit Bijbels ongegrond is, maar ik weet dat niet zeker.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Lees voor het antwoord deze artikelen:

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

4 reacties
Johannes3vers16
Lieve vraagsteller,

Het klinkt in onze oren zo Bijbels, maar is het Bijbels? Alles toetsen aan Zijn Woord, beproeft alle dingen en behoudt het goede!

Ik kan in de Bijbel nergens vinden "bidt om een nieuw hart".

Wat ik wel kan vinden is, "Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden".

En, "Kies dan heden wie gij dienen zult".

"Bekeer u en gelooft het Evangelie".
1a2b3c
God belooft een nieuw hart te zullen geven Ezech.36:26 En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven.

Dat is wat God zal doen en wat wij moeten doen is geloven (zoals Johannes3 vers16 zegt) en niet het één tegen het ander wegschrappen wat nogal eens gebeurd.
Pitty88
Ik heb deze uitspraak ook van jongs af aan meegekregen, maar ik heb het nergens kunnen ontdekken in de Bijbel. Het is denk ik gebaseerd op het gegeven dat God het geloof in een mens werkt.
Dat moeten we laten staan, maar inderdaad ook Geloof in de Heere Jezus en leef!
Het is denk ik de moeilijkheid Gods gave versus eigen verantwoordelijkheid.

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande antwoorden.
Alphonsus
Wanneer je merkt dat je hart zo hard en onbuigzaam is terwijl je het toch zo graag anders wil, is het op je knieën gaan en God aanroepen, een getuigenis van onderwerping aan Zijn wil. Hij zal je de wensen van je hart geven!!
Psalm 37, 4:
verlustig u in de HERE; dan zal Hij u geven de wensen van uw hart.
Fil 4,6:
Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.

Lees en leer uit/van Gods woord dan worden zulke vragen beantwoord of ze komen niet eens (meer) in je op.
Mijn volk gaat door gebrek aan kennis verloren, denk daar aan. Zorg dat je kennis van Gods woord hebt/krijgt.