Opnieuw verkering met ex

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb het vragenarchief doorzocht, maar kon mijn vraag niet terugvinden. Is het mogelijk om weer verkering te krijgen met je ex? Is het mogelijk dat iemand helemaal veranderd is als hij opnieuw echt voor je wil gaan? Toen ik voor het eerst met de bewuste jongen verkering kreeg, waren we nog best jong (16 en 18) en na twee jaar liep het mis. Drie maanden nadat het mis ging, wilde hij me terug en gaf hij aan te willen veranderen en volledig voor me te willen gaan. Ik heb hem toen gevraagd me wat tijd te geven om te kijken of hij dat echt zou volhouden. Het lijkt er wel op. Toch ben ik soms bang dat het niet kan. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk en het is zo anders nu. Weten jullie misschien (uit de praktijk) of het mogelijk is en hoe dat dan kan?

Antwoord

Beste vraagsteller,
Ja, natuurlijk kan iemand zo veranderen dat je het nauwelijks kunt geloven. Toch een paar dingen:

1. Toen jullie verkering kregen waren jullie beiden nog erg jong: 16 en 18. Tel ik daar de twee jaar bij op plus nog een paar maanden, dan zijn jullie nu hooguit 19 en 21. Dat vind ik nog jong.

2. Te jong voor verkering? Nee, dat bedoel ik niet. Ik vraag me af hoe volwassen jullie inmiddels zijn geworden! Ben je volwassen genoeg om opnieuw een relatie met dezelfde persoon aan te gaan? Weet je waar de valkuilen liggen?

3. De verkering is ooit door een van jullie beëindigd: door wie, en wat was de reden? Zijn zaken goed naar elkaar uitgesproken? Zodat ze na verloop van tijd niet opnieuw tussen jullie komen te staan?

4. Ik vind het verstandig, dat je bedenktijd hebt gevraagd: neem rustig de tijd die je nodig hebt om je voor te bereiden op een heel leven samen… als jullie dat beiden willen, tenminste!

5. Liefde moet tijd krijgen om te groeien, en dat geldt zeker na de ervaring die je hebt opgedaan.

Ik wens je sterkte, alle goeds en bovenal Gods zegen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering