Hij is gereformeerd en ik ben Christelijk Gereformeerd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een jongen leren kennen. Hij is gereformeerd en ik ben Christelijk Gereformeerd. De behoudende kant. Wat moet ik nu doen. Doorgaan of stoppen?

Antwoord

Het hangt er maar van af. Als die jongen bij voorbaat al zegt dat hij later nooit met je mee zal gaan, dan kun je het maar beter zo snel mogelijk uit maken. Maar het kan ook zo zijn dat hij oprecht belangstelling heeft voor jouw kerkelijke achtergrond, er graag meer van wil weten, er zich ook werkelijk in wil verdiepen. In dat geval zou je de verkering wel kunnen aangaan. Mocht het toch niet gaan, tja dan zul je het alsnog uit moeten maken. Maar ik vind wel dat wanneer hij er echt voor wil gaan, je de verkering een kans moet geven.