Rood plekje op neus

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Op mijn neus heb ik een klein, rood plekje. Het zit er nu al een jaar, verdwijnt maar niet en gaat steeds weer bloeden. Dat gebeurt vooral als het aangeraakt wordt, bijvoorbeeld tijdens het afdrogen van mijn gezicht. Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Een rood plekje dat steeds gaat bloeden doet mij het meest denken aan een granuloma teleangiectaticum, d.w.z. een openstaand bloedvaatje van onder de huid die als het ware een soort ballonnetje gevuld met bloed heeft doen ontstaan en gevuld houdt. Dat is een onschuldige afwijking die echter, helaas, niet vanzelf verdwijnt. Het beste is om jouw huisarts even te laten kijken hoe het het beste weg te halen is. Daar zijn eenvoudige methoden voor die de meeste huisartsen zelf uitvoeren.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch