Cola drinken bij overgeven/misselijkheid

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vervolgvraag op de vraag over cola drinken bij overgeven/misselijkheid. Geldt dit ook bij braken door bijvoorbeeld griep? Is het dan ook niet aan te raden om cola te drinken?

Antwoord

Beste vragensteller,

In mijn antwoord bedoel ik met maagdarminfecties alle infecties die veroorzaakt worden door bacterien, virussen of parasieten. Mijn advies is om cola dan niet te gebruiken ter bestrijding van misselijkheid, braken en diarree. Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus en geeft meestal verschijnselen als koorts hoesten, keelpijn, verkoudheid, hoofdpijn, spierpijn en/of algehele zwakte.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch