Anti-conceptiepil en abortus

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit een fantastische site vind. Het is fijn om hier je vragen anoniem te mogen stellen. Hierbij mijn vraag: Ik heb ooit een anti-conceptiepil ingenomen. Is dit abortus? Een 19-jarig meisje.

Antwoord

De anticonceptiepil (de pil) werkt doordat er geen eisprong plaatsvindt. Waar geen eitje vrijkomt kan het ook niet bevrucht worden. Het is dus geen abortus. Daarbij is het overigens ook nodig dat er zaadjes zijn. Heb je al seks op je 19e. Goed om over na te denken wat je daarmee wilt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

de pil