Anti-conceptiepil en abortus

drs. N. Wolswinkel | Geen reacties | 05-03-2010| 09:21

Vraag

Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit een fantastische site vind. Het is fijn om hier je vragen anoniem te mogen stellen. Hierbij mijn vraag: Ik heb ooit een anti-conceptiepil ingenomen. Is dit abortus? Een 19-jarig meisje.


Antwoord

De anticonceptiepil (de pil) werkt doordat er geen eisprong plaatsvindt. Waar geen eitje vrijkomt kan het ook niet bevrucht worden. Het is dus geen abortus. Daarbij is het overigens ook nodig dat er zaadjes zijn. Heb je al seks op je 19e. Goed om over na te denken wat je daarmee wilt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

de pil

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
    02-02-1957
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
331 artikelen
drs. N. Wolswinkel

Bijzonderheden:

Huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Mag je het bijbelboek Openbaringen toepassen op Gods kinderen?

Mag je het bijbelboek Openbaringen toepassen op Gods kinderen?
Geen reacties
05-03-2007

De Geest op Eldad en Medad

Ik heb een paar vragen naar aanleiding van Numeri 11. 1. Waarom gingen Eldad en Medad niet naar de heilige tent maar kregen ze (ondanks hun ongehoorzaamheid?) toch de Geest van de Heere?  2. Is ...
Geen reacties
05-03-2026

Rare zin uit de Bijbel

Ik lees net Prediker 7:27. En daar schrik ik een beetje van. Ik lees het in de vertaling van Het Boek, maar in de Statenvertaling staat ongeveer hetzelfde, alleen dan wat ingewikkelder beschreven. Er ...
Geen reacties
05-03-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag