Slechte grappen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb al een tijdje verkering met een lieve jongen. Maar af en toe kan hij het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Dan maakt hij een opmerking die niet zo leuk is in mijn richting (b.v. dit kan jij wel dragen want dit is het zwaarste). Het zijn geen opmerkingen die hij echt persoonlijk bedoelt, want hij maakt ze naar anderen ook. Als ik er later (als er verder niemand is) wat van zegt kan hij het zich soms niet meer herinneren en zegt dan dat het hem spijt en ik het meteen moet zeggen als hij zoiets doet. Maar een week later doet hij zoiets weer. Ik weet dat hij het niet persoonlijk bedoeld maar, ik blijf na zo'n opmerking altijd met een naar gevoel zitten. Hoe zou ik dit verder nog aan kunnen pakken? Want ik ben nog steeds erg gek op hem.

Antwoord

Je moet iemand de kans geven om ervan te leren, maar op een gegeven moment moet je vriend ook echt laten zien dat hij zorgvuldig met z'n opmerkingen wil omgaan. Je zou kunnen afspreken dat wanneer hij weer een vervelend opmerking maakt, jij gaat hoesten zodat hij op dat moment al weet dat zijn opmerking niet leuk overkomt en hij er meteen rekening mee kan houden en het dus ook later niet vergeten is.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering