Angstgevoel in huis

P.M.G.P. Bos / 21 reacties

Vraag

Wanneer mijn man 's ochtends vroeg naar zijn werk is en ik terugga naar bed, ben ik enorm angstig. Ik ga soms wel vijftien keer mijn bed uit, omdat ik rare dingen denk te horen. Ik controleer dan alles, lig vijf minuten in bed en dan ga ik weer. Ik ervaar dan ook een heel beklemmend angstgevoel en druk op mijn borst. Verstandelijk weet ik dat er niet zomaar iemand binnen kan komen. Nu wij binnenkort van een flat (waar alles te overzien is) naar een woning verhuizen, ben ik bang dat ik dan helemaal geen rust meer zal hebben wanneer ik alleen ben. Is hier wat aan te doen?

Antwoord

Ja zeker is daar wat aan te doen. U doet er goed aan u professioneel te laten begeleiden en u dus ergens te melden voor hulpverlening. Het is lastig inschatten waar u het beste mee af bent omdat ik het ontstaan van de klachten niet ken. Het lijkt vooralsnog een aanmelding die bij maatschappelijk werk past.

Met vriendelijke groet,

Pieter Bos

Lees meer artikelen over:

psychologie
21 reacties
pannenkoek
Voor discussies is er het forum.

Hier heeft de vragensteller niks aan