Bezoek brengen aan de ark

Ds. J.D. Heikamp / 1 reactie

Vraag

Een vraag aan ds. Heikamp. De replica van de ark van Noach komt in Meppel. Hoe moeten we hier tegenover staan? Mogen we een bezoek brengen aan de ark?

Antwoord

Waarom niet? Ik hoorde gisteravond van een jongen op de catechisatie dat hij er naar toe was geweest. Hij vond het boeiend en interessant en gaf er een kort verslag van. Ik heb hem gevraagd er een verslag van te maken op een A4'tje en dat op de catechisatie voor te lezen. Met wat op- en aanmerkingen erbij. Je kunt in ieder geval beter hier naar toe gaan dan uren achter je pc te zitten chatten.

Of het geoorloofd is om een bijbels tafereel met de ark na te bouwen en er commercie mee te bedrijven is een wat moeilijke vraag. Belangrijker is of we op goede gronden geborgen mogen zijn in de Ark, welke is Christus. Met deze gedachte in het hart ga je maar eens naar de ark in Meppel kijken.

Met vriendelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

1 reactie
pannenkoek
ben er vorig jaar geweest met een schoolreisje. Erg mooi! aan te bevelen