Onkerkelijk jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een heel groot probleem: ik ben verliefd, hopeloos verliefd op een jongen die onkerkelijk is en ik heb het er met hem over gehad. Maar hij zegt: het ligt aan jou en jij moet beslissen. Ik vind het zo moeilijk, ik weet niet wat ik moet doen.

Antwoord

Wat moeilijk voor je als je zo verliefd bent en die jongen kennelijk ook wel wil, maar helaas onkerkelijk is. Toch zou ik je willen zeggen dat je indien hij niet van plan is om kerkelijk met je mee te gaan, je er beter maar niet aan kunt beginnen.

Ik zeg dat niet makkelijk omdat ik weet hoe intens verliefd jonge mensen kunnen zijn. Dat zal dan best heel veel strijd kosten om die verliefdheid weer af te bouwen, maar verliefdheid gaat altijd weer over. Als je echter trouwt met iemand die nergens aan doet, wordt het nog veel moeilijker, zeker als er kinderen komen.

Alie Hoek- van Kooten

Lees meer artikelen over:

relatie met niet-gelovigeverliefdheid