Andere jongen met wie het direct klikte

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik weet dat er 6500 vragen en antwoorden op uw site staan, maar het is een gigantisch zoekwerk om een vraag te vinden die op de mijne lijkt. Ik wil hem daarom toch stellen. Ik ben een jong meisje van 20 jaar. Onlangs kreeg ik voor de tweede keer verkering. We leerden elkaar via internet kennen. In vier weken tijd mailden we enorm veel. Daarna ontmoetten we elkaar een aantal keer; zes weken daarna was onze verkering een feit. Nu, drie maanden later is het uit. Mijn gevoel was helemaal weg voor hem. Ik hield niet meer van hem. Het ging niet over, ik bleef twijfelen en ergerde me aan steeds meer dingen, zijn thuissituatie, haardracht, kledingstijl, karakter in zijn veilige omgeving, etc. Samen waren we een weekend bij hem thuis. Die zaterdagavond gingen we ergens naar toe waar honderden andere jongeren aanwezig waren bij een lezing. Daar kwam ik een andere jongen tegen met wie het direct klikte. We spraken diverse keren met elkaar  en elke keer was er een klik. Van zijn kant ook, dat was merkbaar. Maandag kreeg ik van die jongen een mail. Ik heb hem direct verteld dat ik verkering had, maar wel twijfelde. Doordat ik hem had ontmoet werden mijn twijfels alleen maar versterkt. Vijf dagen later heb ik het uitgemaakt. Nu, één week daarna, merk ik dat ik gevoelens heb voor die andere jongen. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Hij weet ervan, ik ben heel open geweest naar zowel hem als naar mijn ex. We hebben afgesproken elkaar niet te zien deze maand, maar daarna wel weer. Nu bellen we een keer week of minder. Van zijn kant zijn er ook bepaalde gevoelens voor mij en ook hij ervaart iets wat meer is dan een klik. Wat is verstandig om nu te doen? Afstand of elkaar juist beter leren kennen? Ik krijg verschillende adviezen, maar kan nergens een goed passend antwoord vinden. Ik zie uit naar uw reactie.

Antwoord

Beste 20-jarige,

Het nieuwe jaar is inmiddels begonnen, dus waarschijnlijk heb je ‘hem’ al weer ontmoet of in ieder geval gesproken. Tja, wat is wijsheid in jouw situatie. Dat je verschillende adviezen krijgt kan ik me wel voorstellen. Want je rolt wel heel snel van de ene relatie in de andere op deze manier. Mijn advies is: luister goed naar jezelf. Jij alleen kent je echte gevoelens voor “jongen één”, met wie het niet bleek te klikken. Jij alleen kent je echte gevoelens voor “jongen twee”, die je nu een paar weken kent. Stel jezelf wel kritische vragen als: -ben ik uit op verkering? -kan ik er (slecht) tegen om géén verkering te hebben? -‘ruil’ ik zo gemakkelijk (als het lijkt! M.R.) de één voor de ander? -wat verwacht ik van het hebben van een vriend?

Zolang je open en eerlijk bent, in de eerste plaats tegenover jezelf, komt het wel goed met jou!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering